Followers

 Baby Birthday Ticker Ticker

Thursday 22 May 2014

Homeschooling activities ~ color tunnel


ni antara activities yg aku buat by using toilet roll paper aritu jugak 

aku still simpan benda ni boleh buat activity berulang-ulang bila ada masa... 


Yg ni aritu kbtln masa pg toys r us KLIA 2 aritu dia mintak nak car ni so aku buat la activity car tunnel ni dengan dia sambil masukkan car dalam tunnel tu, sambil ajar dia color, 

bella belum pandai lagi dia cuma tau ada color pink, purple, green tp tk dpt bezakan lg 

Kecuali kalau buat color sorting dia boleh la asingkan ikut color dia boleh bezakan 


Bila dia masukkan kt tunnel pink tu time tu aku ajar la pink.. Lama2 dia ingat la kan Inshallah


sambil main sambil belajar :)


Buat activities ngan baby ni bkn boleh lama2 dia cpt jemu during weekend aku buat dlm 15 minit skali pastu nnti aku ajar lain plak sambil2 dalam kereta pun still ajar dia tnya A for? B for? lama2 nanti mesti dia hafal n faham :) 

Everybody should proud of their child kan even satu pencapaian yg kecik skali pun kita sebagai parent patut bangga.. semua baby dilahirkan genius their brain umpama sponge yang mampu menyerap segala ilmu.. 

Inshallah kita sama-sama berusaha ajar anak kita sambil-sambil berkongsi ilmu dengan parents lain 

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...