Followers

Wednesday, 21 October 2009

.:yes...why??:.

dah lama aku tak rasa sedih mcm ni... n suddenly menangis lagi bila baca entry lead
*
*
"Nah amik dukung baby neh..amik berkat, even da bnyk kali ko amik berkat kan..heheheheeeee~!!!!"
"Ko ni barang tak subur..tengok aku, produktif..haha~!"
"Mesti ko sedih kan? Sian ko..(senyum)"
*
*
* sorry lead saya ambik ni dari blog awak...
aku dapat rasakan apa yg dia rasa... dan tetiba soalan yg sama ditanya pada saya tadi
*
*
"korang bila lagi yati?? "
*
*
walaupun soalan tu tak se 'hebat' apa yg diajukan pada lead airmata aku ttp menitis
tp alhamdullilah aku tak jumpa org yg mcm tu.. dan mintak simpang jumpa org yg mulutnya begitu... aku tau satu hari Allah akan makbulkan doa kita
dan aku juga tau..
" anak itu adalah anugerah Allah…Hak Allah. Kalau Dia tak nak bg, maknanyer Dia ada rancangan lain untuk kita. Dia mungkin tak bg rezeki ANAK, tp dia bg rezeki lain kt kita dulu… siapa kita utk mempertikaikan semua tu … Allah S.A.W takkan uji hambanya jika Dia tahu kita tidak mampu hadapinya..Percayalah Dia Maha Mengetahui.."
yes i know... really2 know.... but why???

10 comments:

Mr. and Mrs. Mizan said...

hehee.. aku plak dah mcm lali ngan soalan2 camtu.. dah kebal agaknye.. dorg yg ckp tu x rasa apa yg kita rasa, kan aetty kan..huhuu...
sabo aje lahhh.. kalo ade rzki, ade.. kalo xde, xpe lah.. anak sedara pun jd lah... yg penting, hidup mesti happy!! =D

leadleedeea said...

hi there..

SABAR (tp smpai bile?)

hurmmm...takleh pikir sgt nnti ganggu hormon..hehe~!

saya da senyum daaaaaaaa... :)

yatt said...

aja: tu la kdg2 aku rasa aku dah cukup kuat utk hadapi sume ni tp kdg2 bila ada yg tnya sedih jugak...

lead : saya pun dah senyum..btul kita mmg kena bnyk bersabar... kita semua kan insan yg dipilih utk hadapi semua ni... :-)

Naurah Napiha said...

Salam..Saya ade sedikit pandangan tentang n3 akak ni..hm..memang kite kene bersabar..tapi sampai bile kan?semua org boleh ckp ape sahaja..tapi diaorg xrase ape yg kite rase kan?cume trpulang pada kite skrg utk hadapi nye..betul ape yg akak ckp..klu Allah S.W.T xbg rezeki anak,mungkin ade rezeki lain yg Allah bg..tu pun dah kire bersyukur sgt2..ade sebab kenapa sesuatu itu diturun kn olehNye..semua tahu sebab nye..segala2 nye ade hikmah..
Kite sebagai hamba pun xboleh nak berserah je..sekurang2 nye kite pun kene bertindak kan?
Saya percaya,akak adalah org2 yg trpilih olehNye tuk menghadapai cabaran dlm rintangan ini..jadi akak xperlu rase rndah diri atau sakit hati..sebalik nye akak rase bersyukur sgt2 sebab akak adalah org yg terpilih untuk menghadapai cabaran yg dh diturun kan..

Saya ni pun xla pandai sgt dlm bab2 nih..tapi ikut pada pengalaman2 leps je..sabar tu pasti akan dibayar suatu hri nanti..

☆ lieya latif ☆ said...

kalo ade sape2 yg mulut cam longkang ckp bende tu dengan ko, ko ckp je ngan aku...tau le aku nak ganyang mulut org tu.....

tak paham ke dieorg dengan konsep rezeki tu semua dari Allah....sabar adalah tanggungjawab kite...yg penting aku kenal ko...ko bukan duduk diam..ko sentiasa ikthiar......

yatt said...

naurah, lieya : thanks for your support.. :-) dah ok dah arini dan bertekad tak nak sedey2 dah

illa said...

ada ke manusia yg x memahami qada n qadar dh ditentukan olehNya..rezeki Allah nk bg kita belum tahu lagi..sabar yer yati..

yatt said...

illa : tu la.. sedang berusaha utk sabar la ni... hehehe kalau ikutkan illa lagi lama... mungkin yati tak setabah illa kot.. entah la niway thanks...:-)

FaHaNa's BloG said...

jangan risau k taknak sedih2 sume tu ade satu hari nanti kan...mulut2 yang tak paham bahasa tu pegi mampozzzz je dorang ... Allah nak tarik bile2 pun boleh so jangan nak riak sangat n sakitkan hati orang lain ....ape pun kakyati yang tetap kuat semangat eee tak suke la kan orang2 mulut mcam hantu nih...ish geram sungguh kite tauu rase nak cabut baju ni pastu libas kat mulut dorang haaa ishh gerammm sangat

shinnaz said...

sabar..i pun penah kene mcm tu..they all tu cakap sng..yg merasa kita..perempuan mana yang tak mahu kn anak..betul tak??mungkin ada hikmah di sebaliknya. i believe on that~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...