Followers

 Baby Birthday Ticker Ticker

Monday 26 August 2013

.: mini open house yang tak dirancang :.

Actually tak de plan pun nak buat any open house tahun ni sapa nak dtg, dtg jer la gitew konsepnya... 

tapiiiii sabtu tu masa beropen house di putrajaya tu, tetiba budak2 opis aku ckp nak pegi Nilai 3 ahad tu, dah kata nak ke Nilai 3 khenn harus terus tengok muka aku n ckp kitorang singgah rumah kak yatt ye??

ah sudahhh!!! aku terus mcm whatttt?? MIL aku takde hoiiiiii...

tp buat slumber lagi... yg nak tergelak nya berpuluh2 kali pesan kat diorang kalau confirm bgtau awal2 pagi... sampaikan aku dah kuar dari rumah tu, pusing balik n jerit... bgtau tau confirm ke tak? nampak sangat cuak nak bersilat didapooo... haha 

diorang pun ckp confirm... dpn lif sementara nak turun dari rumah org tu dah bincang ngan hubs, apa kita nak masak ni pa? selamat la hubby aku mmg pandai masak.... lega skit, dia ckp kita buat macaroni goreng jer la... aku pun mcm ha ok nnti boleh la buat desert2 skit buah n goreng kuih2 skit settle

kononnya kannn... skali mlm hubby ckp eh kwn dia plak nak dtg beramai2 membuat rombongan nak mkn nasi tghari... ah sudahhh jgn bikin aku bertambah2 cuakkk hoiii

maka pepagi buta kami 3 beranak pun menunggu la tesco bukak sambil berbreakfast di kedai mamak sebelah tesco tu...


my kembang setaman lil baby boo :p




menjerit2 nak air nescafe n teh panas kitorang... air dia ada tak nak....satu kedai mamak tengok dia jerit2.. last2 aku pujuk ngan yourgurt bliss ni... haha belasah la...skali skala



mama picit2 jugak budak bertuah ni..... gewammmm



skrg dok dalam trolley tak main dok kat baby seat tu ye....

saya dah besyarr nak diri okeh mama...

kemain seronok dapat diri dalam tu... bila tolak terhuyung hayang menkontrol badan dari jatuh... tp tetap sukaa... haihhh la anak mcm2 ko ni...



 chinta hati mama




 setelah berkelantang-kelentung didapo laki bini... ni la hasilnya papa buat makaroni ngan gulai ayam masak lemak cili padi, aku goreng sayur ngan ikan bilis goreng cili padi... dessert puding karamel aku tak menjadi... frustt 1st time buat tak jadi.. kelam kabut agaknya padahal punya la senang buat benda tu... :( nasib baik soh papa beli tembikai so mkn tembikai je la hihi



dah siap masak, tak sempat lagi nak susun2 makanan, dah org bagi salam, org lain yang ditunggu tgk2 org lain plak dtg hahaha... kwn opis aku plak dtg siap bawak ipar duai dia satu kereta makin meriah la rumah aku terus risau nasi tak cukup kuikuiiii 

nasib baik la ada papa yg menenangkan keadaan ... jgn risau cukupp... kalau ikut aku dah pegi masak lagi seperiuk nasi dah...

so ni kawan-kawan aku..


yang ni plak group kawan-kawan papa sampai ke dapur duduk yang kat dapur aku tak tangkap gambar la sbb dapur agak berselerak
 

Alhamdullilah semua cukup makan, nasi ngan lauk ngam2 jer.... makaroni pun cukup... harap2 semua ok la ngan open house yang tak dirancang ni...

bila semua dah balik, settle kemas skit basuh semua pinggan,  baru nak tido depan tv datang pulak pakcik hubby... haha jenuh aku melayan la jugak sambil menguap2 kikiki

lepas tu apa lagi terbongkang 3 beranak tido depan tv sampai dkt maghrib baru bangun... tu pun sbb mil balik... mlm pun ada lagi sedara mil dtg kira smlm mmg open houseee sungguh laa... 

so sapa2 nak dtg rumah lagi boleh la datang selagi tak abes raya... raya kan sebulan insyallah aku tetap buat yg special jugak hihihi...jenis aku mmg tak sampai hati nak jamu kuih raya semata... sbb rumah aku jauh sampai ke nilai nun kawan2 opis plak kt putrajaya bila dtg harus ku jamu special2 skit kan.. Insha Allah :)






No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...