Followers

 Baby Birthday Ticker Ticker

Monday 5 May 2014

Homeschooling activities ~ Matching the shapes

homeschooling activities untuk bella minggu ni aku ajar dia matching the shapes Tapi tak guna sorter yang ada tu... 

Aku lukis shape kt kertas untuk dia match kan, semua shape tu ada 9 bentuk mungkin sebab terlalu banyak jadi bella confius ambik yang sangat lama untuk dia buat semua itu pun dengan bantuan aku


Dia berjaya susun shape2 yang betul2 tak sama je mcm star tu mmg dia expert sangat la kan sbb bentuk lain dr yang lain



So dari 9 aku kurangkan jadi 5 jer sbb dia baru nak belajar bila bnyk sangat sure dia confius aku rasa la


Bila dah tinggal 5 jer kemain laju dia match kan


Ok la... Kena ajar skit-skit sama jugak mcm color kalau banyak sangat skali match confius plak biasa untuk color pun aku buat dlm 3-4 color jer


idea ni pun aku google gak dr internet mana la tau bg some ideas untuk korang buat kat rumah... Ada mcm2 sebenarnya ada yang matchkan lego la aku buat mana yang ada barang kat rumah jer senang :) 


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...