Followers

 Baby Birthday Ticker Ticker

Tuesday 29 April 2014

homeschooling activities - matching the numbers

idea ni datang masa dok google2 homeshcool activites untuk bella.. 

Aku ajar dia activity matching the numbers

Aku tgk bahan2 dia sangat simple guna used item je by using toilet roll, colored paper, gam gunting done... so boleh la buat untuk bella 


yang magnetic numbers tu mmg ada kat fridge rumah aku so aku tampal jer la kat toilet roll tu mcm pic kt bawah ni satu set lagi utk dia matchkan


ni 1st time buat nak tgk kebolehan bella, if dia tk leh tak pe la kita cuba buat selalu nanti lama2 pandai la dia kan

But Alhamdullilah dia terus boleh buat

Ni pic lepas dia dah matchkan 

       
Aku buat skit2 dulu ajar sampai no 5 jer kalau bnyk2 takut dia confuse 

selain dari tu ajar skali la color sorting, or buat tower macam picture bawah ni so leh dpt ajar 3 in 1 skali jimat duit jimat masa tak perlu belanja besar pun leh mengajar anak :) 



Actually banyak sangat activities homeschool yang simple2 kita boleh ajar anak kita kt rumah just google je n pilih which one you rasa brg senang dapat or mmg dah ada kat rumah... jimat duit :) 






No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...