Followers

 Baby Birthday Ticker Ticker

Thursday 15 January 2009

.:scoliosis:.


tadi akak aku call dia bgtau yg dia operation 10hb ni.. dia menangis2 ckp ngan aku maybe dia takut plus rasa sedih pikir saper yg nak jaga anak dia yg baru 8 bln tu nanti.. aku pun sedih gak aku tak sanggup dah tgk dia sakit.. so aku pikir jln terbaik maybe buat OP kotbefore it getting worse.. kitorang satu family mulanya tak bg dia buat OP tu tp kita tak tau mcm mana dia menanggung kesakitan tu cuma dia je yg tau...

aku pun rasa dia mungkin tak tak sanggup menahan dah kesakitan tu.. tulang belakang dia makin bengkok lepas dia besalin aritu.. sampai masa pregnant tak boleh jln berminggu2 sbb kata doktor dah effects kat saraf kat kaki dia yg menyebabkan kejang...kesian kat dia..tah la kadang2 tgk dia aku mesti sedih tp tak nak tunjuk nanti dia lagi sedih.. aku pun tak tau penyakit ni penyakit keturunan ke apa tp so far dlm family kitorang mmg dia sorang je sakit mcm tu.. tak tau apa punca sebenar tulang dia makin hari makin bengkok sejak umur dia 19 thn lagi... skrg dah 8 tahun
aku pun mula2tak tau langsung pasal penyakit ni tp bila dah kena kat akak aku aku pun dah bnyk la gak knowledge pasal scoliosis ni melalui internet.. aku sedih sgt cuma tuhan je yg tahu tak tau nak buat pe selain dari doakan keselamatan dia dan bg dia semangat disamping tlg tgk2 kan anak dia yela OP ni kira major OP yg maybe akan ambik masa selama 6 bulan utk dia pulih sepenuhnya dan berjalan mcm biasa...itu pun depends on kekuatan dan semangat pesakit tu sendiri... aku harap dia selamat...plz pray for her :(


SCOLIOSIS

Scoliosis ialah istilah perubatan yang merujuk kepada keadaan tidak normal di mana tulang belakang seseorang itu membengkok ke kanan atau ke kiri, atau boleh juga ia berpusing. Jika dilihat pada x-ray dari sudut hadapan, tulang belakang seorang pesakit scoliosis akan membentuk lebih kepada huruf ‘S’ atau pun ‘C’ berbanding bentuk lurus pada orang normal.

6 comments:

NuRuL 'AiN said...

ermm..cian nye kakak akak...
sy doakan semoga dia slamt mjalani OP n shat semula mcm orng lain..

☆ lieya latif ☆ said...

ish siannyer yati....kalo makin lame makin bengkok nanti ade kemungkinan tak leh berjalan kan....sian akak ko...berat betul penderitaan yg die tanggung.....anak die pun kecil lagi......harap2 korang satu family tabah ngan dugaan ni yeak....

mysha said...

kaK yaTIe saBar ea... dugAan tuhAN baGI kaT seMua hAMba dia...

SHa doaKan yaNg terbaIk utK aKaK dan Family..

yatt said...

thanks utk semua yg bg semangat tuk kitorang.. :)

Mrs. Mizan said...
This comment has been removed by the author.
Mrs. Mizan said...

salam.. hye aetty..
thank U, coz wish us..
congratz, for ur blog born...
don b shock, if i tell u...
actually, aku pun scoliosis like ur sis`.. apa kata, ko or kak wana view dis web..
http://scoliosismalaysia.wordpress.com
;)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...