Followers

 Baby Birthday Ticker Ticker

Thursday 20 February 2014

.: bella's food :.

bella skrg ni susah sangat nak makan aku kadang jadi give up.... aku tau tak sepatutnya aku give up
aku tak tau nak kategori kan dia ni picky eater ke or memang jenis tak nak mkn ke ntah

dah la hampir2 masuk line merah dah,  dah atas border dah BMI dia... susu pun tak nak sangat... minum la tp still minum main2 kdg nak kdg tak nak kalau ada mak nya ni kat rumah lagiiiiiii laaa jangan harap la nak minum fm, susu badan kalau banyak tak pe ni susu dah makin sikit mula la buat aku risau...


makan nasi tgh pun tak nak sangat aku ni buat la sup la, tomyam la, mee bandung la apa la makan skit sangat.... nak kata aku masak tak sedap leteww!! :( tapi tak jugak kdg yang MIL masak pun tak nak jugak.... mihmihhmihhh

mmg la org ckp ada masa bby mengalami milk strike, food strike tapi ni dah lama dah aku rasa dia tak nk mkn ..... susah hati.....

nak cerita nya mak ni gigih la jugak buat tapi baru je la start nya buat food bagi nampak menarik kot2 la dia nmpk cm "ooowhh tempting nya mama"... khennn hahhaha 


ni antara breakfast yang aku buat untuk dia, 

hari minggu leh la...

kalau mcam ni letak dalam bekal dia, sampai umah pengasuh sure dah tungang langgang dah kikikiki


roti + peanut butter, cereal, banana 

idea ni semua came from mr. google tp tak la sebijik cam ni aku reka la dengan bahan yang ada kt rumah




bella tengok terus teruja.... tu jari tunjuk n mulut sebut "mamaaaaa pishhh pishhh"!!



makan pun teruja jugakkkk tapi tak la abes pun hahahaha tak pe janji makan.... nmpk la dia suka so boleh buat lagi food art kreativity cam ni



yang ni plak bekal ke rumah pengasuh, Bella half day jer so senang la tak de nasi2, bekal pun simple jer sbb utk bfast jer


bekal pegi rumah pengasuh

hash brown + cereal + homemade agar2



yang ni plak  

 roti peanut butter + banana



haaa yang ni please DON'T try at home... haha

sangat unhealthy kot!!! skali skala boleh la... :)

daging burger + kitkat + love n flower shape agar-agar + cereal 





ni tgh plan nak pegi daiso ngan mr. diy nak beli food picker n hiasan yang comel2 nak bagi bella teruja skit kot2 la lepas ni naik terus 4kg hahahah berangan la mak ko bella....

INSHA ALLAH :)

1 comment:

Rosmawani♥ said...

Olor tomei..nak tiru la untuk auni..kekekkeke

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...