Followers

 Baby Birthday Ticker Ticker

Tuesday 23 July 2013

.: update on ramadhan :.

memandangkan dah berbelas-belas hari dah ramadhan dan aku baru sibuk nak hapdet jadi aku update secara berjemaah jer la lauk pauk yang aku n mil masak sepanjang ramadhan ni... 

memang jarang sangat membeli... aritu beli kuih basi belum sempat makan lagi pastu bila beli lauk luar mesti tak abes, kalau masak sendiri ikan goreng pun abes jer... nak2 laki hubby bulan puasa ni hari-hari balik jer "mama buat sambal belacan" tetiba plak syok makan sambal belacan bininya ni hari2... pastu aku punya kontrak boleh kata hari2 buat sayur... aku ni masak tak la pandai mana tp takat nak bagi suami makan tu boleh la....

bab2 sayur goreng-goreng n buat sambal belacan mmg mil serah kat aku jer... pastu masak ayam or ikan bilis cili padi kat hubby dah cukup dia hari2 makan masak cili padi tu pun tak pe....


 


boleh katakan hari-hari lauk lebih kurang sama jer la, tapi puas hati masak sendiri 
simple2 pun confirm habes







hari-hari ada sambal belacan kan... tumbuk pakai lesung tuuuu :) lepas abes ramadhan ni bermuscel2 la tangan aku haha tumbuk sambal 30 hari katakannn :)

tapi yang paling best skali dlm bln puasa ni adalah pekasammm org utara pandai la mkn ni kt umah tu aku sorang jer mkn.. org lain tak pandai makan, sorang pun ok janji lepas tekak ni hihi






  ni plak antara dessert yang sempat dibuat... org kg aku panggil ni penganan tungku dalam dia inti gula putih + santan kat luar perghh mmg feveret ni bila bulan puasa 




disamping tu tak lupa juga buat bekal untuk si kecik tu buatkan sosej roll kat dia, ni antara feveret dia la



ni antara picture-picture yang sempat digodek... 

sempena ramadhan ni kan mmg la ramai update makanan jer sana sini, terliur tgk hihi

k la see u :)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...