Followers

 Baby Birthday Ticker Ticker

Thursday 21 February 2013

.: solid food ~ mashed potato :.





 bila bangun pagi jer weekend mesti kepala otak ligat pikir nak buat breakfast apa untuk bella...punya la nak bagi bella suka makan macam-macam, mama pun gigih la google segala resepi nak sumbat dalam mulut si anak dara tu...

aritu buat mashed potato, aku pun tak pandai sangat hentam jer 
untuk mashed potato tu ok la mslhnya gravvy dia tu, untuk baby kan bnyk benda tak boleh, last-last aku guna jer sup sayur yang aku buat utk dia makan tgh tu sebagai gravvy dia...






mashed potato

stim potato sampai empuk, blend, masak atas dapur sekejap letak unsalted butter skit


gravvy

aku blend sayur (broccoli + carrot) tu letak sup (homemade chicken stock) skit jadi la pekat mcm tu then tuang jer atas mashed potato tu... siapp :)

bella tak de la suka sangat tapi makan la jugak... tak pe misi aku nak bagi bella cuba semua mana la tau nanti lama-lama dia leh terima

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...