Followers

 Baby Birthday Ticker Ticker

Thursday 24 October 2013

.:masak ikan patin tempoyak pahang stail:.


berkurun punya cerita baru nak update... busy berbisnes katanya... kikiki 

 ikan patin ni pesan kat member opis PIL dia orang jengka.... malam-malam FIL dia siap delivery dari pahang mana yang dok kat putrajaya terus dapat la memandangkan aku dok jauh nun di Nilai esoknya kat opis aku dapat ikan nya... beli sekor jer pun aku ni...bukan sapa makan pun kat rumah tu aku sorang jer yang makan... aku kan tekak orang perak harus la makan tempoyak2 ni... org nogori tak berapa reti kot...ntah... yg pasti hubby aku tak suka

tak pe sorang pun boleh je layan
ahad tu aku masak la tu pun jenuh suruh MIL cari tempoyak kat pasar salak pagi tu... 






dah cukup lengkap bahan nya baru la boleh bersilat kat dapur kan.... aku masak tiga keping jer pun... first time masak stail pahang ni biasa org perak lain


yg ni aku buat guna resepi yang kwn aku tu bagi


tempoyak
cili padi
kunyit hidup

*semua ni blend pastu masuk jer dalam periuk dah mendidih masuk ikan n daun kesum... siap letak la garam skit... mcm aku punya tempoyak ni masam giler mungkin tempoyak lama sgt ke aku tak sure aku tambah gula skit dalam gulai ni bagi rasa manis2 skit...




so ni la hasilnya.... bagi aku sedap la ikan tu tak rasa pun mcm hanyir ke rasa tanah ke

yang best tang kepala tu... mmg nikmat sungguh... makan ni teringat2 masa makan kat tekam plantation resort last 2 years masa buat teambuilding kat sana mmg terbaik gulai tempoyak ikan patin dia

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...