Followers

 Baby Birthday Ticker Ticker

Monday 3 March 2014

excel qhalif playgroup

semalam kitorang bawak bella join trial class  excel qhalif playgroup kat bangi, aku dah lama survey untuk bawak bella join playgroup mcm ni, aritu tengok yang kat puchong tapi memandangkan jauh sangat nak bawak aku biarkan dulu, tup-tup jumpa excel qhalif ni dekat n dia buat trail class plak, Alhamdullilah boleh la try kan sebelum daftar mana2 playgroup aku suka konsep playgroup ni, sebab anak pun kecik lagi tak nak la stress-stress kan dia mcm playgroup ni activities dia pun menarik..

last week register bella bayaran RM30 jer untuk trial class ni ok la kan.. 

sebelum pegi siap2 cakap kat dia bella kita nak pegi school tau jumpa kawan, jumpa teacher, main-main nak tak? dia jwp nakk...  ok lega settle satu bab

sampai je kat situ orang dah ramai, tunggu dia bagi penerangan skit then terus masuk class.. bella duduk depan2 teacher terus, tak nmpk mcm dia takut pun walaupun ni la 1st time dia terdedah ngan enviroment mcm ni,dia kan stay ngan pengasuh, mmg aku agak risau sbb dia nampak mcm susah skit nak mix around dengan orang




antara parents yang join untuk sesi semalam




bella excited tengok orang ramai 


masa ni aku keep on asking her " bella nak main ngan kawan tak? nak masuk class tak? " dia ckp "nakk".. bukan pe nak bagi dia rasa ready dari segi mental sbb aku dah tnya dia mcm tu, tak de la nnti dia mcm blur je kat class, tak tau apa yang dia buat kat sini kan



1st skali teacher bagi name tag sorang satu untuk kenal nama masing-masing

 hi i'm Bella :)








semua dapat flower sorang satu





 sepanjang activity kena stand up on the flowerpot :) masa ni teacher ajar baca doa dulu sebelum start activity



 pastu start activity menyanyi n menari bella suka sangat la menari2 ni... sampaikan dah abes pun dia sibuk nak menari lagi


 kawan baru, aisya :)




ni antara aktiviti yang di jalankan masuk dalam tunnel tu n meniti atas besi tu

gambar tak berapa nak clear sbb susah nak ambik gambar sambil jalankan aktiviti




balik-balik muka dia je masuk dalam tunnel ni...




last skali aktivity art craft..

 
 masing-masing angkat meja sendiri, ambik colour n glue sendiri


pasang meja













ni la hasil art craft bella, mama yang color dia tukang tampal je 


 

 




 



overall aku puas hati la dengan playgroup ni, bella pun bagi kerjasama yang baik dengar cakap tak crancky Alhamdullilah, aku rasa kalau join dapat built up confident level anak-anak

aku masih lagi pikir sama da nak enroll dia dalam playgroup ni ke tak satu sebab jauh jugak la dari nilai, satu masa, sbb hubby keje tak tentu, kalau takat nilai je aku leh je nak pegi sendiri ni agak jauh la jugak nak pegi berdua ngan bella aku tak confident, lagipun sbb bella saturday ada swimming class 

tapi for those yang tak de apa2 aktiviti lagi untuk anak mmg aku recommend sangat join excel qhalif playgroup ni 

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...