Followers

 Baby Birthday Ticker Ticker

Tuesday 25 March 2014

update on swimming class


tiap minggu ada cerita yang sama hihihi jangan boring ye...:) 

bukan pe..leh jugak jadi panduan untuk parents yang berniat nak antar anak pegi swimming class untuk baby kan

nak cerita pasal progress bella selepas class ke 6, 
so far ecah class mmg nampak perubahan dia, tak la mcm sama jer dengan class sebelum nya untuk class sabtu lepas bella dah boleh jadi contoh kat baby-baby lain...


masa kelas aritu cikgu bnyk tunjukkan contoh kat baby-baby yang lain masa tu ada 5 baby yang attend cikgu dia jadikan bella sebagai contoh untuk tunjuk kat parents yang lain yang mana Bella dah nampak bersedia totally untuk start swim...
 Alhamdullilah bella pun memberi kerjasama yang cukup baik last week... 

i'm a proud mama :) 
masa class tu ada 2, 3 parents yang tanya mcm mana bella cepat belajar? aku ada bawak slalu pegi swim ke selain dari class... jawapan aku 'NO'... aku mmg pegi class once a week jer kalau korang boleh bawak anak korang selain swimming class lagi bagusss.... tapi bella tak.. 


bagi aku antara tips yang aku share dengan parents adalah 

~"trust them" parents pun kena yakin yang anak kita boleh buat kena yakin kebolehan anak kita 
  sebagai contoh yakin yang anak korang mampu masukkan kepala dalam air as long as jangan korang biarkan dia lemas la kann... sbb aku pecaya baby ni mmg dah semula jadi suka air dalam kandungan pun duduk dalam air kannn.... aku perasan bila parents sendiri mcm takut-takut nak cuba nak biarkan anak cuba mesti akan jadi lambat belajar.... 


~ pujian... mmg kena puji selalu anak-anak ni, contoh : cikgu sendiri pun puji-puji Bella,  "anak sapa ni pandai sangat ni"... kita pun kalau anak boleh buat apa yang cikgu ajar kita puji la skit... kalau dia tak leh buat jangan marah n frust plakk baby ni pun susah nak duga mood dia kan

~ lastly reward them... bkn dengan benda-benda mahal pun, mcm bella, suka aiskrim so everytime bila dia good in class balik tu aku janji aku belikan dia aiskrim :) ni cara aku la terpulang masing-masing

ok dah abes bebel dah... tetiba ada plak tips-tips kat situ kan... hahahah belasahhh

jom layan ada a few gambar jer, n ada video yang sempat kawan aku rakam dari jauh kualiti gambar tak berapa memuaskan sangat tapi boleh la 


bella dengan cikgu dia



 thank you auntie Lieya tolong rakam video bella




 layan video bella swimming









No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...