Followers

 Baby Birthday Ticker Ticker

Thursday 14 July 2011

.:puding roti ikut resepi kak nani rostam:.

 kemain panjang tajuk entry aku kannnn....

dah lama giler teringin buat bread puding ni bila bukak je blog kak nani je terus ingat bread puding dia.... ikut je resepi dia... menjadi seperti bread puding dia belum tentu lagi... hihi

lagipun tu je yang agak senang nak buat... nak buat kek kang takut tak jadi plak kan....
so semalam balik keje gigih berjalan kaki ke alamanda sorang-sorang mencari barang-barang lagipun smlm MIL tak de kat rumah... so masa ni la aku nak guna dapur sewenang-wenang nyer :-)

 



ni la hasilnya......nampak mcm tak cantik kan?? roti tu tak kembang mcm kak nani buattt... :-(

warna dia mcm tu bukan sebab hangus tau.... sebab aku guna roti coklat kismis (gardenia) tu la warna dia mcm tu...

aku jenuh mencari roti butterscotch tak jumpa dari alamanda ke Nilai mencari satu kedai pun tak de..... tak sure la kenapa... time aku nak beli je tak de, saje je dengki kat aku kan?? kalau tak nak tu berlambak-lambak la pulak aku tengok kat kedai..... ;-)

gardenia butterscotch no longer in the market ke?? 


finally aku ambik je gardenia coklat kismis ni.... boleh la dari takde... hihi




lepas potong baru nampak cantik sikit kan??? rasa?? mmmmm tak tau nak ckp.. ok kot....kikiki

nak resepi?? ambik kat blog kak nani rostam ye...

12 comments:

lieyalatif said...

fuh....menggiurkan beb....haa tau takpe, selalu camtu laa, bile kite nak sgt bende tu tak jumpe2...tapi kalo tak cari bersepah2 lak ade.....

Fyda Rahim said...

yatt: siyes ni bkk bodek.. mmg sedap... cume aku x mkn yg tang sos nye.. (eh org pgil sos ke pe?) ar lantak ar.. tp sedap.. ^_^

DaZzlingLilLy said...

dekat area rumah i butterscoth ada lagi..uwaaa....tingin nak buat

Anonymous said...

percayalah, hasil air tangan anda sgt sedapppp... ;)

yatt said...

lieya : kan... ko bila nak turun rasa ni? busy yerk??

fydd : hihi... sos putih dia tu tak manis pun fyddd

lily : yeke... haa u beli then buat hehe...

kak aida the anonymous : :-) tq kak aida... saya nak kari ikan :-)

WuMing said...

Wahh!!! hidang macam tuu, nampat macam makan kat hotel woo...

Zana Adieyza said...

tersentap nafsu makan zana.. serius nmpk sedap!! nak cuba jugak la.. terliur dah ni..

yatt said...

Wuming : haha hotel la sangat...

zana : cuba la zana confirm jadi nyer.. resepi kak nani ni senang2 je :-)

CIK JATT said...

menarik gak nih. tak pernah lagi guna roti lain selain roti putih tu. bolehla try nanti

yatt said...

jatt : tu la saya nak test je sbnrnya... tp rasanya lepas ni kalau buat lagi nak buat pakai roti ni jugak... :-)

~izan~ said...

salam yatt,akak pun tak pernah buat bread puding ni..

tp menarik la nmpk..mesti sedap bila dh mkn dgn kuah tu kan.

thanks sudi singgah blog akak tau.

yatt said...

izan : sama2 rindu la lama awak kat update blog.. :-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...