Followers

 Baby Birthday Ticker Ticker

Thursday 24 February 2011

.:puding custard oreo yg tak menjadi:.

buat malu jer tp nak cerita gak... aku ni bukan pandai masak sangat kan... apatah lagi nak buat2 puding bagai ni.... tp aritu balik perak sajer la test nak buat puding beli la barang-barang nak buat sume beria-ria la




first layer aku letak warna ni, pastu susun oreo


ehh... lupa bhn-bhn dia ni....

beli susu, oreo, tepung custard, ngan pewarna, buat dia senang je aku rasa.. tp entah kenapa tak jadi , custard yang aku bancuh lembik sangat....



yang ni second layer, (sorry rupa agak tak semenggah skit :-)) 

pastu yg 3rd layer aku buat cair giler tp aku silap terus je tuang sudahnya tak leh potong, lembik nak mampos aku terus tak tangkap gambar sbb dah bengang tak menjadi

aku dah siap2 ckp kat mak aku, ni 1st trial, kalau menjadi kita bagi org yang dtg kenduri makan kalau tak menjadi kitorang makan sendiri jer la...

walaupun tak menjadi tp rasanya sedap... cuma lembik kena makan pakai sudu hahaha.... tapi dapat kat anak2 buah aku yang sebelas orang tu.... sekejapan jer dah abes, tak sampai sehari tgk2 bekas tu dah licin dah sampaikan abang ipar aku nak lagi dah tak de dah dalam peti ais.....  

itu maknanyer sedapppp cuma lembik jer la... huhuu

7 comments:

SYiDa k@RiM said...

waaaaa..... rajin nye akak.
tak pe kak, nnti leh cube lagik...

NM02 said...

ai tak reti ar nak wat kek ke, kuih ke... masak lauk pauk ok lagik. hehehe


ape kata anto kat ai sepotong dua? hahaha

yatt said...

shida : tu la kan lepas ni mesti menjadi... chaiyok2 kahkah

NM02 : nak antar sepotong dua mcm mana? tak leh nak potong mslhnya hahaha sesudu dua boleh la... ngee~

~izan~ said...

takpe,jnji sedap.takde rupa ke,lembik ke takpe..hehe..tgk la,smpai tak cukup tuh hehe

yatt said...

izan : hehe buat malu je saya bukan pandai sangat tp suka mencuba...:-)

reena said...

kalau licin tu maknanya sedap la tu. heee.

yatt said...

reena : hentam je tu.. tak pe 2nd trial confirm boleh potong cantek2 letak atas pinggan heheh

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...