Followers

 Baby Birthday Ticker Ticker

Wednesday 23 March 2011

.:Rawatan Dr. Hamid Arshat part 2:.

seperti yang dijanjikan...

setelah digoogle-google aku terjumpa blog ni..
problem yang nombor dua tu...
 cuba check sini (tuan blog mintak izin share ye:-) )
yang aku rasa mungkin sama ngan case aku sebab aku pun agak bengap jugak + rasa down giler masa tu, tak pi tanya kat doktor tu apa nama pembedahan atau kaedah rawatan yang aku perlukan...
so semalam doktor suggest aku buat operation, aku tanya tak de cara lain ke? doktor cakap tak de
aku ngan dah meleleh-meleleh airmata ni, doktor pun sadis je kot tengok terus dia kata tak pe awak balik pikir dulu, kalau nak buat just call 2 minggu lepas call boleh terus operate untuk betulkan kedudukan rahim aku yang terkebelakang tu dan letakkan kat depan balik.... lebih kurang mcm tu la kot....

operate kat klinik dia sendiri tak perlu pergi Pantai Medical, operation kat situ ada setiap rabu, sehari selepas operation boleh balik dan MC sebulan...kos untuk operation adalah RM6000



ni result scan tu,  rahim  sepatutnya berada dalam bulatan biru tu, tapi dalam kes aku rahim ada berada di dalam bulatan purple....

 

doktor jugak ada bekalkan kitorang ubat-ubatan dan supplement antaranya 


untuk hubby
*
*


acai berry



speman himalaya


vit E - hovid


Untuk aku
*
*


 obimin
 

folic asid



Fish oil


total bil semalam:-

consultation fee - RM120
scan - RM50
ubat-ubatan - 251
*
*
*


total RM421


doktor ni sangat best, sangat lembut dan sangat memahami kita pun macam tak segan nak share apa masalah kita dengan dia... 

so sekarang kitorang dalam proses untuk berfikir samada nak operate atau pun tak.:-(

13 comments:

my everything said...

kakyati pikir betol2 k kalau dah cara tu yang terbaik okla kan... doc cakap memang kene operate la ek emm ape pun gudluck kakyati

Fyda Rahim said...

bykkn bsbr ye yatt.. insyaAllah ko leh bt kptsannye. aku doakn yg tbek tuk ko.

yuri said...

think da best,
xnk cb b'urt dl k..
cb tnya org tua2..

mawarbiru said...

yatt,tak nak try b'ubat cara len plak ke? atau gi check kat spital len plak...

yatt said...

nana : thanks ana.. mudah2han semuanya baik2 je

fydd: insyallah...

yuri : thanks.. tu la ada pikir gak option tu.. hopefully boleh la

rina : tu la ada pegi hosp putrajaya tapi lmbt sangt la malas nak tunggu... kalau baru 6 bulan kawen tak pe ni dah 3 thn kot.. ingat balik perak ni nak try urut.. tgk mcm mana

yatt said...

thanks semua for your support... really appreciate

yuri said...

try tnya nenek yg pndai urt..
dl pn my mum ssh nk lkt
dgn b'urt ok..
try je dl

~izan~ said...

harap2 semua berjalan lancar..kalau boleh usaha tanpa pembedahan,bagus juga tp kalau itu jln penyelesaian,kita ikot je apa kata pakar... sabar yer yatt....

mysha said...

aKak buAt kePutusan terBaik taW kak... sHa doa Yang terBaik utK akak ;)

yatt said...

izan & yuri : tu la ingat nak cuba dulu usaha pegi urut... minggu depan balik perak nak pegi urut mana la tau kan... nak operate pun takut jugak sebenarnya

sya : thanks sya... :-)

Fairus Bin Mamat said...

BANYAKKAN BERSABAR DAN USAHA SEBAIK BOLEH..

yatt said...

thanks fairus... i will

Tati_haizan said...

Salam Sis,

Thanks sbb share ur experience. Actually, i pun akan kena operate on 30 Jan 2013 ni. 2 procedure yg i kena buat...
1) Betulkan rahim yg terbalik (sejak dilahirkan)
2) Drilling Ovary (PCOS)

So, sy nak tanya la sis, as Dr. Hamid said is about 40-45 mins. Is it true and sakit x? dia bagi bius full or half body sis? Lepas operate tu sis kena berpantang x?

hope, sis bole share ur experience dgn sy. So, baby akak dh berapa tahun?

Thanks Sis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...