Followers

Thursday, 31 March 2011

.:bubur jagung wit lurve:.

poyo betol tajuk tak leh blah...hehe

bubur jagung je punnnn.... nak ber 'wit lurve' la pulak... hahaha

balik keje semalam tengok jagung yang beli kat cameron tu dah nak kecut dah sayang pulak nak biarkan...mula2 ingat nak rebus je sekali teringin lak pulak nak buat bubur jagung hubby plak cakap nak lama tak makan... terus rebus 3 ketoi je... lagi 3 ketoi buat la bubur....





gambar yang langsung tidak mencapai tahap piawaian D90..

ada pulak la bayang-bayang apa tah disitu... sangat tak rajin nak menangkap balik... udah maghrib dah time ni komeee...

up resepi bubur jagung versi aku kat sini :-)

jagung 3 tonggkol
santan 3 cawan
full cream milk 2 cawan
gula 1 senduk kecik
garam sikit 
letak air sikit (kalau rasa manis sangat)


masukkan semua sekali dalam periuk tunggu la sampai masak... jgn lupa letak daun pandan tau... api kena kecik okeh...

macam la org tak reti buat bubur kan.... excited nihhh pes time buat.... 

hubby pi bawak lak kat rumah kawan dia sebelah rumah ni .. semua ckp sedappp, teruja i.... hahaha k la chow...



12 comments:

NM02 said...

ai suker jagung tapi ai tak suker bubur jagung... hehehe

cakcibo said...

this one..all time favorite....tapi tak pernah buat.. ko nyer mesti la gi sedap sebab buh susu..mak aku buh santan jer...

kat rumah ada 2 tungkul jagung lagi..mak aku kasi last week.. mungkin bley cuba resepi ni...

Kasmawati Jaafar said...

kalo letak sagu biji lagi sedap wehhh! rasa mcm nak mkn skrg..

yatt said...

NM02: bubur jagung la sedappp kena rasa heheheh

cakcibo : kebetulan de susu kat dlm fridge aku igt nak letak susu semua tp si wan tu tak minum susu, ni aku senyap2 taruh susu hehehe..

kasmawati : saya tak minat plak letak sagu...padahal tak ubah pun rasa dia... tp mmg slalu org letak kan...

mysha said...

kaK yang waT menarIk tu daUn pandan tu..(erK beTUl ke kaK??? ekekeke )

imAd caKap,'aunTy yaTT nak cKEt leh?' hehehhee

yatt said...

sya : betul la sayang.. imad pun nak gak.. kena bawak imad datang tgkt 7 la...:-)

Mr. and Mrs. Mizan said...

perghh aetty... kaw giler niii.. santan 3cup.. sib baik ko kurus..

Fyda Rahim said...

ye sedap bubur tu. tq bwk dtg opis. bubur chacha satuuuuuuuu... =p

Pacek ABU sifir said...

trase lapar lak..hehehe.. menggoda tol arhh bubur neh
keep in touch ya
-she-

~izan~ said...

wah resipi dia siap dgn tongkol2 tu kena letak hehe..gurau je yatt hehe...

sedapnya la..tu ada monster hitam dah tu nak terjah bubur jagung tu hehe...

yatt said...

izan : hahahahh

Nobita Sensei said...

serius terliur tengok aiskrim tu!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...