Followers

Tuesday, 28 December 2010

.:berhati-hati bila ke Taman Negara:.

bukan nak menakut2 kan korank..tp anak best friend aku.. ada benda 'menumpang' dalam badan dia dekat 3 bulan...

just nak share some story .. citer yg agak panjang.. tp baik baca utk kebaikan korank.....

kalau tgk dlm entry aku yang lepas aku ada pegi taman negara ngan my besties kan... masa kat sana aritu kitorang experience satu benda pelik sbnrnya... 

smlm bila jumpa my besties tu balik baru dia teringat nak cerita pasal anak laki dia tu pada aku....

masa kitorang kat sana hari pertama malam tu, kitorang pegi aktiviti night safari, biasa la kan bawak budak2,aku pun masa tu cm risau la gak.... mmg naik jeep je tp kitorang masuk hutan tebal... 

tau2 je la malam kan mcm2 boleh jadi, mula2 masuk utan tu anak2 dia dok kat belakang.. cuma husb dia je dok kat dalam jeep tp bila dah sampai tgh hutan tu anak laki dia merengek nak masuk dok kat abah dia dalam jeep....dia ada nmpk apa2 ke allahualam la kan... 

tp dia ok je lepas tu, balik dari night safari tu kitorang pegi makan, kedai makan tu mcm gelap skit kiri kanan sume hutan tp belakang kedai tu ada chalet kayu yg mcm dorm tu keadaan chalet tu mmg mcm ngeri je.... 

masa mkn tu mula2 anak laki dia ok je, bising2 sume, pastu tiba2 dia pandang kat tepi chalet tu dia terus senyap, muka dia pun mcm pucat jer... tak nak mkn tp dok jeling kat tmpt yg dia tgk tadi tu.... , mak dia plak dok tnya nape irfan nmpk apa, kakak dia plak ckp irfan nmpk hantu ye....

aku dah seram dah bulu roma masa tu sampai aku pun tak nak tgk kat situ

esok paginya, kwn aku ketuk pintu sambil nangis tgk2 irfan punya bibir bengkak, sekali tgk mcm bibir monyet... 
kitorang punya la risau tak tau nak buat pe aku sampai ajak balik... nak kata kena sengat tak sbb mmg tak de kesan sengat... tp husb kwn aku ckp tak pe peg klinik je, kitorang pun lepas b/fast siap pegi ketuk klinik kerajaan kuala tahan tu, MA kat situ bagi ubat.... pastu nmpk mcm reda la skit...


 

tgk la dari rupa bibir dia dari mcm ni....






bibir dia terus jadi mcm ni... kalau perhati bibir dia btol2, nmpk..
sorry gambar tak clear sgt lar...

rupanya, citer tu tak abes kat situ je... balik dari Taman Negara tu, dah 2 bulan gak la kiranya setiap ptg irfan ni akan gatal2 seluruh badan naik merah2 pegi klinik sume doktor tak leh buat apa diorang ckp alergik.. pakai ubat sume tak boleh gak.... 

sampai la dlm hujung bulan lepas ada org indonesia dtg urut kwn aku ni, dtg rumah tgk irfan dan dia jampikan.... ptg tu terus keluar merah2 kat seluruh badan dia bnyk giler seluruh badan dan bibir dia jadi balik mcm monyet yg kitorang ckp tu...... esok paginya ilang terus dan tak gatal2 dah... bila org indon tu dtg balik dia bgtau dia jampikan sbb ada benda menumpang dalam badan irfan selama ni...dan dia dah suruh benda tu balik ke tmpt asal.....

fuhhh jauh tu kitorang bawak benda tu dari pahang dah berbulan2 rupanya....haha..
rasa mmg mcm pelik, tp kitorang dah alaminya .... 

so be careful... especially bila bawak budak2 pegi sana..... aku tobat tak nak pegi dah tmpt2 mcm tu... risau aku...bila tnya irfan balik dia nampak apa kat hutan tu dia ckp hantu monyet...tak tau la btol ke tak...

*ini kisah benar utk renungan dan kebaikan bersama..:-) 
so be careful..be careful..be careful..



5 comments:

rossoneri said...

huuuu takutnyaaa

maverick said...

erk...tempat2 macam tu memang banyak...kena selalu baca ayat kursi

yatt said...

rossoneri & maverick : mmm tu la... kitorang pun agak silap gak la bawak budak kecik.... lepas ni kena beringat selalu & baca ayat2 al-quran kan..:-)

Umiey said...

salam yati, uihhhh meremang bulu roma, kesian irfan...perkongsian info yg sgt berguna...tq

yatt said...

umiey : salam umiey... tu la just nak share la kan... risau gak mana la tau so lepas ni berhati-hatila..:-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...