Followers

Sunday, 19 December 2010

.:lunch ngan nasi ayam sedapp:.

arini tak masak, tadi ajak hubby pegi beli nasi ayam kat jalan nak ke pajam, dkt dgn jalan nak pegi naik highway lekas tu.... tak tau apa nama kedai dia, tp teringat2 nasi ayam dia yg kitorang beli aritu, kitorang slalu jer lalu tp penah singgah beli sekali jer tu pun dah lama dah thn lepas kot... sekarang ni tgk, setiap kali lalu je mesti penuh kereta kat gerai tu, gerai tu plak btol2 dkt tepi traffic lite, mmg nmpk sesak giler larr kat situ....

gerai dia gerai biasa tepi jalan je, skrg ni dah ada jual air tebu, kelapa ngan jual char keoy teow plak dkt sebelah gerai dia...senang lar kalau tak nak makan nasi ayam pun ada char keoy teow plak.. meja2 pun dah bertambah kat situ.....patut la makin ramai org, mmg ayam dia sedap sbb dia bakar kat situ, panas2 tu yg buatkan sedap ayam pulak ayam kampung, bukan ayam kampung yg liat tu, tak tau ayam kampung apa... tp mmg sedap

masa beli tadi sementara tunggu ayam siap dibakar, sempat la hubby sembang2 ngan pakcik tu, dia ckp sehari 120 ekor ayam dia bakar... fuhhh... kitorang beli nasi ayam 3, ayam seekor.. 

nasi ayam ~RM5
ayam sekor ~RM15
itik tak sure, td nmpk mcm dia tulis sekor ~ RM40

mmg ramai org luar dtg makan kat situ, ada satu family tu kitorang dengar siap ckp kat makcik tu, "cik kitorang dtg dari jauh ni semata2 nak makan nasi ayam kat sini"...

gmbr tak dpt tgkp ngan sempurna sbb tak hangkut kamera godang aku tu, just snap curi2 jer pakai fon... org ramai sgt segan nak snap hehehe.... ni jer gmbr yg dpt di sharekan




kat sini ada jual ikan sembilang salai, ayam dan itik salai utk buat gulai (masak lemak cili padi) mmg terbaekk larr...

*sumpah makcik tu tak bagi saya upah utk promote kedai dia ni...:-)
just share the info jerr..mana la tau kot2 ada yg tersesat ke Nilai leh la dtg makan kat sini kan...:-)


2 comments:

Cik Ila said...

mmm...sedapnya!!! time2 cmni tgh lapar..hehe

salam perkenalan...dtg dr innit td.. :)

yatt said...

illa : mmg sedap u shud try tis.. hehehe.. salam perkenalan gak...:-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...