Followers

Monday, 20 December 2010

.: kawen dulu baru boleh cakap apa ko nak ckp:.

tetiba plak teremo ptg2 ni rasanya dah lama dah tak emo... 
abes ko boleh kalau tetiba org ckp2 depan-depan mata ko pasal kenapa dah kawen lama tp tak de anak? aku tak kisah nak ckp, ckp larr pastu, tak payah la nak letak nama aku sebagai contoh!!! 

ko tau ke apa mslh aku?? tau ke apa sebab aku tak de anak??? tak de sapa pun tau kecuali Allah... tp ni tak dia tau semua dia ckp sbb stress... katanya nak dpt anak senang je ambik cuti seminggu pegi bercuti pulun habis2an mesti dpt anak??? 

ko rasa org yg bercakap mcm ni pikir dulu tak sblm ckp?? pikir tak btol ke apa yg dia ckp tu, pikir tak apa perasaan aku sebagai org yg dia letak sebagai contoh tu?? pikir tak tah2 org tu mmg de masalah dalaman ke yg buatkan dia tak leh dpt anak...

sedangkan doktor pun bila kita pegi klinik kena ambik darah check sume benda baru leh bagitau kita apa punca kita tak dpt anak.... yg dia sedap2 jer ckp " ye larrr kalau ko dah kawen 2 thn lebih tp tak de anak apa maknanya tu??? tu maknanyer ko laki bini stress!!" mcm contoh yati"  
boleh?? depan2 aku ckp mcm tu okeh!! hagak2 la wei nak ckp pun....

ye aku tau mmg aku pun akui stress adalah salah satu sbb darinya kata doktor kan??? tp yg ko memandai lebih dari doktor, lebih dari Allah tu kenapa??? kalau aku ambik cuti sebulan pun kalau Allah tu kata dia tak nak bagi rezeki lagi kat aku ko boleh lawan ke kuasa Dia???? kalau aku cuti pastu aku tak dpt anak gak aku pegi pancung kepala ko nak??? 
 kawen dulu larrr wei baru ckp...... 

aku dah bnyk kali dah terasa ngan dia.... serius..... tp aku leh senyum lagi depan dia... dlm hati tuhan jer yg tahu....dah la pinjam magazine EH aku...pastu kutuk2 aku..WTH....

17 comments:

Shida Karim said...

eh2.... kurang ajar tol org tu kak. pe masalah die tu...?? dah kawen lom die tu??

Fyda Rahim said...

sbr ye yatt.. org gtu xlame.. jap je tu. (ceh aku plak emo) hehe..

yatt said...

shida : tak kawen lagi... bg pendapat tak pikir perasaan org... geram btol...

fydd: apa yg jap?? hehehe jap kena makan ngan jerung ke??

mr_mrs mikko said...

eh..
xda insuran betul mulut..

jgn risaulah..
family aku ada jg..
yg lbih 19thn kawin..
baru ada anak..

semua tu ikut rezeki masing2..
dan ikhtiar

yatt said...

Mrs mikko : mmm tau tak pe...sabar je la ngan org2 mcm ni... biar la diorang nak kata apa kan...takde anak pun janji bahagia... dia ada??? hikhikhik

Shida Karim said...

sabar je la kak...

**tingkatkan usaha lagi... uhuuhuhu**

yatt said...

shida : tu la.. thanks niway... chaiyok2 huhuhu

THE LEKAT LEKIT STORY said...

isu anak bagi seorang yg dah berkahwin memang agak sensitif lbh2 lg dh lama kawen tp blom di kurniakan zuriat. mcm sy dh 7 bln kawen.. tp blom ada rezeki lg. So,org yg hnya tahu ckp & x melalui apa yg kita lalui apatah lagi nk rasa apa yg kita rasa bila benda sensitif mcm tu di bualkan.. memang la senang. Yelah anak tu pun rezeki.. so kalau Tuhan taknak bagi lagi.. nak buat cmna.

yatt said...

theLLstory: btol..tu la kdg2 saya rasa mcm dah ckp kuat nak dengar sume apa yg org kata... tp biasala kdg2 kecik hati gak bila benda tu btol2 ditujukan kat kita... kita doa je la bnyk2 diorang tak kan paham apa yg kita rasa....cuma org yg melaluinya jer akan faham..niway thanks

dollyadam said...

dia kawen nanti blom tentu2 dia dpt anak.....mulot rsae nak cili2 je...eeyyy! pagi2 lak emo...hehehe...sabo ek kak yatot...yg penting laki bini bahagia...

☆ lieya latif ☆ said...

mcm kenal jek sape yg ckp tu....si mamat big2 black ke yatt.....erm...kite tgk plak...kawin ke tak die.....ha ha ha (ko paham kan maksud aku? ha ha ha)

yatt said...

dolly : haa tu la pasal... malas la nk ckp bukan nak maki2 org dlm blog kan tp dia mulakan dulu...

lieya : hahaha just wait n see... kot2 dia tak dpt rasa pun nak pulun...

Shima Md. Zahar said...

binawe jer ayat si malaun tu.. bagi penampar dgn selipar jamban sekali baru tau.....

ayat yang ko tulis tu.. akak telah agak siapakah si MALAUN itu...

tweetyy yellow...yellowww.. kannnnnn

yatt said...

k.shima : ye kak.. sapa lagi.. dia larr

Mrs. Mizan said...

isu sensitip nih..
dah la dia x kwen lg, berani tul ckp camtu.. x syg mulut lgsung... kalo nnt dia kwen, this thing happen to her, hah baru dia tau apa yg org lain rasa.. lg bbrapa hari genap 3tahun aku kwen.. hrp2, kali ni menjadi lah bby aku nih... kita x mntak jd camni, kan.. aku paham perasaan ko.. aku pernah rasa jgk dulu...

mawarbiru said...

sabarlah yati. org yg tak melaluinya macam kita ni x akan paham.. dah lah blom kawen,memandai2 plak cakap mcm tu.. ntah2 bila dia dah kawen,lg lama tunggu baru dpt anak..

yatt said...

jaja : tu la ja biasa la cuma kita yg dah lalui nyer je paham perasaan tu mcm mana...aku doakan ko selamat deliver k ... :-)

rin : thanks rin... kita sama2 la doakan agar kita cpt dpt anak :-).... tu la diorang takan paham.. ckp mmg senang..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...